
Simon Åkesson Ypma fra Follo til Sandnes
Kolbotn-gutten Simon Åkesson Ypma kom til Follo fra Falk Horten foran sesongen 2024/2025. Målvakten er opprinnelig fra vår samarbeidsklubb Kolbotn IL og har også vært inom klubbene Viking Stavanger (nå kjent som Ryger) og Sandnes. Ypma var i ungdomsårene i Sävehof i Gøteborg der han også gjennomførte videregående skole i kombinasjon med håndball.
Nå skal Ypma tilbake til en av sine tidligere klubber Sandnes. I Follo har Simon bidratt med redninger, engasjement, trøkk på trening og ikke minst har Simon bidratt som keepertrener på Follos rekruttlag.
Klubben ønsker å takke Simon for innholdsrike sesonger og for alt han har tilført klubben både på og utenfor banen. Simon er en godt likt lagkamerat og en som bidrar til en positiv treningskultur. Follo HK ønsker Simon lykke til videre i karrieren.





